پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182619
واردات لوازم خانگي بي کيفيت چيني به نام کره اي+سند
تاریخ انتشار : 1394/05/28 17:21:48
نمایش : 1196
تبليغات شرکت وارداتي جديدي که با شرکت معروف کره اي فعال در عرصه واردات لوازم خانگي تشابه زيادي دارد، باعث اشتباه و سردرگمي مصرف کنندگان ايراني شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا، اين روزها اتوبان تهران-قم از خروجي عوارضي در مقابل حرم مطهر تا ورودي فرعي منتهي به فرودگاه امام خميني (ره) پر شده است از تبليغات لوازم خانگي.

لوازم خانگي اي که همگي آنها وارداتي است و به صورت اجناس فله اي از کشور چين به ايران وارد شده است، ولي وارد کنندگان آن، نه تنها به مشتريان ايراني اطلاع رساني درباره مبدا اين واردات نمي کنند، بلکه با تشابه اسمي به کار برده شده در تبليغات خود، سعي دارند وانمود کنند اين اجناس از کشور کره وارد شده است. 


تابلوهاي عظيم و بيلبوردهاي تبليغاتي شرکت سام گروه در اتوبان تهران-قم، موضوعي نيست که از نظر مسافران عبوري از اين آزادراه، دور بماند. بيلبوردهايي که روي بدنه پل هاي عابر پياده و سازه هاي تبليغاتي همجوار اين اتوبان قرار گرفته تبليغ فروش و مصرف لوازم خانگي است که با آرم تجاري سام گروه، عرضه مي شود.


لوازم خانگي ارزان مانند پنکه، چاي ساز، آبميوه گيري و کولرهاي کوچک و ارزان قيمت، از اصلي ترين اقلامي است که سام گروه مشغول فروش آنها در بازار و البته در فروشگاه هاي وابسته به شرکت سامسونگ است. 


با بررسي سوابق شرکت سام گروه مي توان دريافت سرمايه گذاران اصلي اين شرکت، سهامداران اصلي سامسونگ در ايران و شرکتهاي اقماري آن مانند سام سرويس، سام الکترونيک، سام پخش و تکوين الکترونيک شمرده مي شوند.


در آخرين تغييراتي که فروشگاه هاي زنجيره اي سامسونگ در ايران آگهي کرده است، رئيس هيات مديره اين فروشگاه ها، شرکت سام گروه، يعني همين وارد کننده اجناس ارزان قيمت چيني به ايران، تعيين شده و به نمايندگي از سام گروه، حميدرضا هاشم نيا، سهامدار اصلي سامسونگ و وارد کننده عمده لوازم خانگي از شرق آسيا به ايران، پاي صورتجلسه را امضا کرده است. 



سام گروه و سام پخش، بازوهاي واردات لوازم خانگي چيني به ايران

شرکت سام گروه در ديماه سال گذشته، با ثبت نشان و آرم خود توانست اجازه حضور بازرگاني در بازارهاي ايران را کسب کند.





مالک اصلي علامت شرکت سام گروه، شرکت بازرگاني سام پخش، از اصلي ترين توزيع کنندگان محصولات سامسونگ در ايران است که توانست مجوز واردات اجناس و اقلام طبقات ۷-۹-۱۱ را دريافت کند. 


در مجوز فعاليت شرکت سام گروه آمده اين شرکت مي تواند در زمينه واردات و توزيع لوازم ارزان قيمتي مانند آبميوه گيري تا اتو و رنده برقي فعاليت کند. اين شرکت توانسته در ليست مجوزهاي وارداتي خود، جواز بازکردن بازارهاي ايران براي بيش از ۸۰ قلم کالا و لوازم خانگي را بگيرد. کالاهايي که از تخم مرغ پز برقي تا پلوپز و کباب پز و آرام پز را شامل مي شوند.


نگاهي به آمار واردات اين لوازم خانگي در گمرکات جمهوري اسلامي ايران نشان مي دهد اولين کانال ورودي اين اقلام چيني از سوي امارات متحده عربي است که به صورت فزاينده اي هر ماه بيشتر و بيشتر مي شود. پيش از اين برخي رسانه ها از حضور شرکتي به نام هاکو در امارات متحده عربي به عنوان اصلي ترين تغذيه کننده واردات سامسونگ به ايران خبرهايي را منتشر کرده بودند. اکنون به نظر مي رسد اين شرکت که داراي سهامداران ايراني است به عنوان سرپل واردات اقلام لوازم خانگي بي کيفيت چيني به کشور نيز فعاليت مي کند.


اين چنين است که بازارهاي لوازم خانگي ايران در مقابل کالاهاي بي کيفيت چيني گشوده مي شود ولي اين کالاها تحت نشان اشتباهي يک شرکت کره اي (سامسونگ) در ايران توزيع شده و به فروش مي رسد. گفتني است سامسونگ نه تنها هرگز لوازم خانگي ارزان قيمت مانند آبميوه گيري و اتو توليد نکرده، بلکه به نظر مي رسد با ثبت آرم و نشان سام گروه، تبليغات گمراه کننده اين شرکت در ايران مشتريان را به سمت اشتباه در تشخيص کشور مبدا توليد کننده پيش مي برد. ساده است مشترياني که از پشت پرده ارتباط سهامداران سامسونگ در ايران و واردات اقلام ارزان و بي کيفيت چيني توسط سام گروه اطلاعي ندارند به اشتباه، کالاي چيني را به جاي جنس کره اي خريداري کنند.


همچنين در اين ميان علاوه بر ضرر کردن مشتريان و مصرف کنندگان ايراني، بيش از ۳ هزار عضو جامعه توليدکنندگان لوازم خانگي کشور نيز در رقابتي نابرابر در مقابل اين قاچاق قانوني و فريبنده کالا مجبور به زيان ديدن شده اند

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html